Sunday 1 September 2013

hej

det är söndag och jag har blivit tillsagd av min kära lillasyster Cajsa att berätta vad det är jag gör i London egentligen. tja, för att vara ärlig: Inte mycket. har de senaste veckorna jobbat fulltid, vilket jag kommit fram till är JOBBIGT för lilla mig som absolut inte är van vid detta rätt fysiskt krävande arbete som består av 10 timmar serverande kunde kaffe eller vad de nu behagar - utan rast. hade jag bott i sverige hade jag nog kontaktat facket eller liknande men verkligheten är annorlunda. fast jag vill absolut inte klaga, det handlar nog mer om att jag inte har vanan inne. jag har alltså jobbat på dagarna och sen har det oftast slutat i en planerad powernap på exakt 37 min som enligt experter av okänd källa ska vara den ultimata vilan men som också oftast slutat i en två och en halv timme lång dvala som man aldrig riktigt återhämtar sig ifrån.

vidare har jag provat att ta en meditationskurs på ett buddistcenter vilket kändes jättebra och något jag tänkte fortsätta med. har även varit kattvakt och ätit mig mätt på goda mögelostar hos min pappas tjej, varit på en fotografiutställning om Kuba av en söt kille som kom in en dag på cafét och frågade om han kunde sätta upp en affisch för att promota hans första utställning. självklart fick han det. han fick också på köpet fem svenska tjejer som kom och berömde hans konst efter tvång av mig.( han var faktiskt bra) i utbyte fick vi gratis öl och cider. tack för det!

tja, inte mycket mer att säga. update kommer om mitt spännande londonliv snart. på torsdag ska jag nämligen till en festvial, Bestival och efter det utlovas mer spännande historier om exempelvis festivalhångel eller hur jobbigt det kan vara att sova i tält.


stay tuned x





No comments: