Monday 10 February 2014

Det är såna här grejer jag börjar skriva när jag egentligen ska skriva uppsats om Hollands tulpanindustri. Jag gillar blommor, men kaniner är ju så gulliga?!?!


Jag minns att vi tjatade
oss till en kanin
en gång
mina systrar och jag

Han döptes till Lilleskutt
och blev familjens kung
för en
dag

Kungen av trädgården
vars storhetstid var kort
fick barndomens förtrollelse att skimra,
men glömdes inom sinom tid bort

Ensamheten knackade på hans bur
och maskrosblommorna vissnade,
han som hade varit en sagofigur
då sommarsolen gnistrade

Världen hade räddats tiotusen gånger om
men hösten var kommen,
och han hade sjungit på sin sista sång

-Välkommen, välkommen
min kära garçon
livet tar alltid en underlig svängom
här går det undan om man inte passar sig noga,
sade Mannen Med Lien, som kom ända ifrån Karlskoga.







No comments: